Thursday, April 5, 2012

Jembatan Unik di Tengah-tengah Parit


BELANDA MEMANG KITA AKUI SEBAGAI AHLI di Bidang AIR dan Drynase karena memang di negeri BELANDA TERKENAL dengan NEGARA di ANTARA AIR


seandainya kita tidak gengsi dan malu belajarlah ke negeri belanda dan pasti tidak ada banjir di mana-mana


Semasa abad ke-17, satu benteng telah dibina di atas garisan Air Brabant Barat Belanda untuk memberi perlindungan daripada pencerobohan oleh Perancis dan Sepanyol. Kota De Roovere dikelilingi oleh parit yang airnya cetek, berlumpur dan tidak sesuai untuk bot lalu disitu.

Baru-baru ini kubu ini dibuka untuk pelancong,dan kubu tersebut telah dihiasi dengan sebuah jambatan tenggelam yang pasti akan memberi pandangan dramatik untuk kubu tersebut.

Dari jauh, jambatan itu dapat dilihat dengan mata. Aliran parit yang mengalir berterusan, paras air berada pada tahap yang sama. Apabila pelancong mengunjungi benteng itu, jambatan itu telah muncul sebagai tempat berehat di dalam air.

Projek baru ini telah dianugerahkan dengan BNA berprestig (Kesatuan Arkitek Belanda) Tahun 2011, Wilayah Selatan.

 
 

G+

Komentar Anda

 
Indoking (Kumpulan Berbagai Macam Informasi) © Copyright 2015 - Designed by Muhammad Iqbal
Back to top
Selamat Datang di www.indoking.blogspot.co.id (Download Mp3, Software, Games, Film, ebook, Chord Gitar, Tips and Trick, Operator Sekolah, Android, dll). Terima Kasih Atas Kunjungannya, Jangan lupa Komentarnya, Dan Berkunjunglah Kembali Untuk Mendapatkan Informasi Terbaru 2016.